Zuid-Afrika, West-Kaap, Genadendal - Reisverslag uit Angeren, Nederland van Anne Rasing - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika, West-Kaap, Genadendal - Reisverslag uit Angeren, Nederland van Anne Rasing - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika, West-Kaap, Genadendal

Door: Anne Rasing

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Augustus 2013 | Nederland, Angeren

Voor dat ik alvast iets vertel over Zuid-Afrika zal ik me eerst even voorstellen. Ik ben Anne Rasing en ik ben 15 jaar oud. Ik ga nu naar 4 TVWO, wat VWO tweetalig betekent. Ik ga in februari een reis maken naar Zuid-Afrika voor mijn internationale stage met een aantal andere leerlingen van onze school. De bedoeling van deze stage is dat we er zelf veel van opsteken door alle dingen die we daar mee gaan maken, maar ook dat we de Afrikaanse leerlingen wat gaan leren over Nederland.

Zuid-Afrika is een land met drie verschillende hoofdsteden; Pretoria, Kaapstad en Bloemfotein. De oppervlakte van het land is 1.221.037 vierkante kilometer. Zuid-Afrika telde in 2012 in totaal 48.810.427 inwoners verdeeld over 9 provincies. De provincie waar wij naar toe gaan heet West-Kaap en heeft een oppervlakte van 129.370 vierkante kilometer. Het is de Zuidelijkste provincie van Zuid-Afrika en de hoofdstad van deze provincie is Kaapstad.

In Zuid-Afrika worden een heleboel verschillende talen gesproken waaronder Afrikaans, Engels en Zoeloe. Nederlands was ook een van de officiële talen van Zuid-Afrika tot 1983. Ongeveer 79,7% van de bevolking gelooft in het christendom.

Zuid-Afrika heeft als land wel een aantal problemen zoals: werkenloosheid, corruptie, criminaliteit en aids. 26,2% van de bevolking leeft voor minder dan 1,25 US$ per dag.

Genadendal is een dorpje in de provincie West-Kaap. Het is gesticht door Georg Schmidt in 1737 in de Baviaanskloof en het heeft 4661 inwoners. De oppervlakte van het dorpje is 40,96 vierkante kilometer.
Genadendal ligt ten zuiden van Riviersonderend, wat Afrikaans is voor rivier zonder einde. Het dorpje is 35 km van Caledon vandaan.

Ik hoop dat jullie nu iets meer over de plek van mijn bestemming weten en dat jullie mij blijven volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ik ga voor mijn internationale stage naar Zuid-Afrika en via deze blog kunnen jullie mijn reis volgen !

Actief sinds 24 Juli 2013
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 5037

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: